HTML

2012.09.03. 11:01 zpvideo

A ZP arcai sorozat 02. - Urmai Gábor "Unimó"

11_o_urmai2-OLVRIP (1).jpg

(Fotó: Blikk.hu)

Idén nyáron egy ismerős arc szolgálja ki a Zöld Pardon egyik pultjának vendégeit. Ő Urmai Gábor, azaz Unimó. Színész, aki rendszeresen színházban játszik, de több népszerű tv-sorozatok vendégszereplője is volt már. Az alábbi interjúból megtudhatjátok, hogyan került a ZP-be, és hol találkozhattok vele pontosan. Sok más érdekesség mellett azt is elmeséli, színészként hogyan tudja hasznosítani az itt szerzett tapasztalatait. Elöljáróban annyit: érdemes összefutni vele, mert szabad perceiben szereti szórakoztatni vendégeit.

 Honnan jött az „Unimó” becenév?

 Örököltem a bátyámtól, ő volt először Unimó. Ugyanazok a tanárok tanítottak, eleinte „kisunimóztak”, aztán kinőttem a „kis” jelzőt.

 Hogy kerültél a ZP-be?

 Húsz éve ismerem a tulajdonosokat, még a Nincs Pardonból. Akkoriban a pult fogyasztói oldalán álltam. A második Szigeten dolgoztam velük először: a Színházi sátornál volt az egykori Nincs Pardon büfé. Felhívtak, hogy menjek segíteni sört csapolni, kiszolgálni. Jó buli volt az egy hét együttlét. Mostanra úgy alakult a helyzet, hogy a színészek nyáron már nem élnek meg a színházból, csak évad közben, de a gyerekeimet ilyenkor is el kell tartanom, ezért felhívtam a tulajdonosokat, hogy nincs-e valami munka. Volt, én meg beálltam a pult másik oldalára.

 És milyen a munka itt?

Érdekes, teljesen más világ. Eleinte a kollégák furcsállották a stílusom, hiszen elég sokat dumálok a vendégekkel. De ha egyszerre sokan kérnek, mondjuk rántott sajtot - amit mindig frissen készítünk, és ezért egy picit várni kell -, akkor szívesen elszórakoztatom őket. Ettől aztán nem érzik, hogy várniuk kell, és a pultban is jobb lesz a hangulat. Ráadásul érdekes emberekkel ismerkedem meg, ők is megnyílnak egy kicsit nekem, ez pedig figuralesnek is jó.

 Ezt hogyan tudod hasznosítani szerepeid során?

 Ha látok egy mimikát, gesztust, vagy szituációt, azt előre nem tudom, hogy majd melyik darabban fogom használni, de az agyam ösztönösen rögzíti, és a kellő pillanatban előjön a figura.

 Mi az eddigi legfurább, legérdekesebb tapasztalatod itt?

 Mindet érdekesnek találtam.

 És volt olyan vendég, akivel nem szívesen találkoznál újra?

 Az egyes számú vendéglátós szabály, hogy a vendégnek mindig igaza van. A második szabály: amennyiben mégsem, úgy az első szabály lép érvénybe. Tehát nem volt ilyen, szimpatikus emberekkel szoktam itt találkozni.

 Hol pultozol pontosan? Mindig ugyanott?

 Igen, mindig ugyanott: Rákóczi híd, budai hídfő…(nevet) Egyébként az ételpultban (szemben a bejárattal – a szerk.), hétvégenként a családi menzát csinálom, hétköznap pedig rendes menza van, illetve esténként is vagyok a koncertek alatt. Annak egy hamburgeres, hot-dogos, pizzás, fiatalosabb, lendületesebb „ZP-s feelingje” van.

 Térjünk át eredeti szakmádra. Hol láthat téged legközelebb a közönség?

 A Budaörsi Játékszínnel van állandó szerződésem, szeptemberben indul az évad. Három tavalyról áthozott darabban is játszom és októberben lesz egy bemutatóm.

De játszottál a Barátok köztben, vagy a Jóban rosszban-ban is. Konkrétan melyikben? Eltérő információkat kaptam.

 Mindkettőben. A Jóban rosszban velem indult: kemény zsaru voltam, nemrég pedig egy piti kis striciként tértem vissza néhány epizódban. Itt a pandúrból lett a rabló. A Barátok köztben is két különböző szerepet játszottam, de más sorozatokban is előfordulok: a Hacktion első epizódja is velem kezdődött – érdekes, ott is rendőr voltam -, nemrég forgattam a Munkaügyekben, de anno a Kisvárosban is szerepeltem.

 Tv vagy színház?

 Az utóbbi, mert ott közvetlen kapcsolat van a közönséggel. Sok tényezőtől függ, hogy sikerül az előadás, hiszen nem csak a színésznek kell jól teljesítenie, az is számít, hogy a nézőnek éppen milyen napja volt. Ha délelőtt leordította a fejét a főnöke, de az előadás végére elfelejti, akkor az is siker.

 Ettől függetlenül szívesen vállalnál szerepet egy egészestés filmben?

 Színész vagyok, persze, szívesen, de ehhez az kell, hogy egy gyártásvezető felhívjon. A számom a szerkesztőségben megtalálható. (nevet)

 Végezetül: találkozhatunk veled jövőre is a Zöld Pardon ételpultjánál?

 Ki tudja? Lehet, hogy Andy Vajna megdob egy csapos szereppel, és a ZP-ben forgatunk. A viccet félretéve, szeretem csinálni, bár ha nyaranta is meg tudnék élni a színészetből, akkor valószínűleg most nem lennék itt. Mindenesetre nem kizárt, hogy jövőre is találkozunk.

Unimóval nem csak mi, hanem a Blikk is készített interjút, melyet itt olvashattok: http://www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/szinesz-a-pult-mogott-2101955

komment

Címkék: interjú Urmai Gábor zp arcai Unimó


süti beállítások módosítása