HTML

2012.09.28. 12:27 zpvideo

A ZP arcai sorozat 05. - Szepesi Mátyás

149788_176277169052489_421378_n.jpg

Szepesi Mátyással készítettünk interjút, aki a Zöld Pardon programszervezője, így neki köszönhetitek azt a sok jó bulit és koncertet is, amivel a „leghosszabb nyári fesztivál" vár titeket minden évben. Azonban valószínűleg többen ismerik őt úgy, mint a népszerű Magashegyi Underground gitárosa. A zenélésen és a ZP programszervezésén kívül Matyi zenekarok menedzselésével is foglalkozik. Egykori és jelenlegi ügyfelei névsorát olyan együttesek és zenészek fémjelzik, mint az Emil.Rulez!, Yonderboi, Harcsa Veronika, az Erik Sumo Band, az Óriás vagy Barabás Lőrinc. Különböző munkáiról és zenei projektjeiről beszélgettünk vele.

Klikk a tovább gombra a teljes interjúért!

Nyomjatok egy like-ot a Konyhára: www.facebook.com/konyhank és kedveljétek a Magashegyi Undergroundot is: www.facebook.com/MagashegyiUnderground 

Mióta dolgozol a Zöld Pardonban?

2001-ben Márton András szervezte a Zöld Pardon koncertjeit - ő a KFT zenekar dobosa és a tulajdonosok régi barátja. Andrissal a Szigeten haverkodtunk össze egy évvel korábban, ekkor kezdtünk el közös projekteken dolgozni. Aztán 2001-ben említette nekem a Zöld Pardont, ami akkor a nyitás utáni harmadik szezonjára készült épp és szüksége volt valakire, aki segít neki programokat szervezni. Természetesen elfogadtam az ajánlatot, de 2006-ig úgymond bedolgoztam csak, a tulajdonosokkal nem is találkoztam, szerintem azt sem tudták, hogy a világon vagyok... (nevet) Eleinte csak egy excel fájlon keresztül érintkeztem a hellyel, ahova maximum szórakozni jártam. 2007 elejétől fontuk szorosabbra a szálakat, akkorra fejlődött odáig a Zöld Pardon, hogy szükségük lett egy profin működő művészeti és marketing irodára. Azóta dolgozunk együtt napi szinten.

Élvezed ezt a munkát?

Alapvetően igen. Minden munka és kapcsolat – mint például a házasság is – olyan, hogy az ember olykor szereti, máskor kevésbé, de azért csinálja, mert alapvetően hisz benne.

Miből áll pontosan a programszervezés?

Ez attól is függ, hogy mely szakaszában vagyunk az évnek. De alapvetően a programstratégia kialakításától tart addig, hogy a lebonyolító stáb gondjaira bízhatjuk az egészet. Ebbe beletartozik a piac figyelése is, hogy épp milyen zenekarok jönnek fel: ki, hol, milyen nézőszámot produkált. Fontos dolog a gázsi megállapítása is: hogyan vélekedik erről a zenekar, illetve mit indokolnak a piaci viszonyok. Ezen kívül feldatom a program külföldi előadókkal való színesítése, fell kell mérjem, hogy ez mekkora kockázattal jár. Illetve része még a DJ-programok áttekintése, fejlesztése is. Tehát elég sokrétű munka ez, de szeretem csinálni.

Jelenleg mely zenekarok vannak feljövőben Magyarországon, a te meglátásod szerint?

Nekünk idén a legkellemesebb meglepetést a Punnany Massif okozta. Ők még talán valami tematikus hip-hop napon voltak itt, nagyon régen, de most volt az első zenekaros nagykoncertjük a Zöld Pardonban, ami minden várakozásunkat felülmúlta. Ennek több oka lehet: valószínűleg jó időben kaptuk el őket, ők is rákészültek az első ZP-s koncertjükre, és az időjárás is kedvező volt.

A zenélésen és a programszervezésen kívül zenekarok menedzselésével is foglalkozol. Ez a munka miből áll?

Az én esetemben ez gyakorlatilag koncertek szervezését jelenti, tehát lehetőséget kell teremtenem a zenekaroknak. Nálunk ez azért különösen fontos, mert Magyarországon az együttesek bevételének 80-90%-át teszi ki a koncert-gázsi. Ennél persze azért összetettebb a munkám, van ahol az egyéb megjelenéseket (arculat, sajtó, stb.) is együtt találjuk ki.

Ha csak a zenélésből is meg tudnál élni, akkor is folytatnád a programszervezést és a menedzselést?

Nagyon jó kérdés. A zenével indult minden, ebből adódóan kezdtem el programot szervezni és együtteseket menedzselni is, így nyilván a zenéhez kötődöm legszorosabban. De már látom azt is, hogy ennek a dolognak – amit nem zenészként csinálok – van értéke, ami jó érzés. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy az elmúlt tizenkét évben nem nagyon kellett olyan dologba fognom, amihez ne lett volna kedvem. Tehát ezeket is szeretem csinálni, így most nem tudok biztos választ adni erre a kérdésre, de egy pár éve még egyértelműen a zenét választottam volna.

2010-ben két társaddal megalapítottátok a Konyha zenekart. Ez egy hobbi-projekt? Vagy egy olyan együttes, amiben jobban ki tudsz teljesedni, mint a Magashegyiben?

Valójában a Konyha előbb volt nekem, mint a Magashegyi, mert utóbbinak csak 2011 óta vagyok a tagja. Körülbelül 2005-ig mindig volt valamilyen zenekarom, aztán amikor leállt az akkori, nem folytattam sehol, nem is nagyon lett volna időm. Aztán az évek során gyűltek a dalaim, meg a motiváció, hogy csináljak egy zenekart, és így lett a Konyha. Előtte sosem próbáltam ki, hogy milyen az, amikor magamnak írok dalokat, mindig idomulnom kellett valakinek a személyiségéhez. Ezért jó, hogy van a Konyha zenekar, mert itt nincsenek meg ezek a kötöttségek: magamnak írok szöveget, amit én énekelek el.

Melyikkel van több munkád: a Magashegyivel, vagy a Konyhával?

Egyértelműen a Magashegyivel, bár ott kisebb szerepre szánok több időt, de sokkal több lehetőségünk van fellépni jelenleg, míg a Konyhában dalszöveget és zenét is írok, de még kevesebb helyen vagyunk jelen. Én egyébként ilyen szempontból nem teszek különbséget, nekem az a jó az egészben, hogy teljesen különböző a szerepem, a feladataim a két zenekarban. Olyan szinten szétválasztható a kettő, hogy nem is ugyanazokat a hangszereket használom. Ahhoz, hogy a Magashegyi része legyek, nagyon nagy alázat kell. Egyrészt, mert ott van három nagyon jó zeneszerző, akik igényeinek meg kell felelni, másrészt nagyon sok olyan dolgot kell eljátszani, amit magamtól nem játszanék, ezekből pedig rengeteget tanultam az utóbbi időben.

magashegyi_360x408.jpg

Mikor jön a második Magashegyi Underground lemez?

Még idén szeretnénk befejezni. Már egy éve van egy nagysikerű szimfonikus műsorunk, ami párhuzamosan fut a rendes koncertezéseinkkel. Ennek keretében már volt két fellépésünk a Művészetek Palotájában, illetve játszottunk a Veszprémi Utcazene Fesztiválon is, ami különösen jól sikerült. Így most párhuzamosan dolgozunk egy szimfonikus lemezanyagon és egy új albumon is. A tervek szerint egyszerre jövünk ki a kettővel.

Végezetül: jövőre is folytatódik a Zöld Pardonnal való közös munkád?

A programszervezés esetében a következő szezon már idén elkezdődik. Ahhoz, hogy 2013-ra ütős és nagy érdeklődésre számottevő programot rakjunk össze, gyakorlatilag már idén el kell kezdeni a jövő évi munkát. Már van is három, ceruzás dátumunk a következő szezonra.

komment


süti beállítások módosítása