HTML

2012.04.14. 12:47 zpvideo

Közlemény (Infopark), 2012. április 14.

Közlemény, 2012. április 14.

A Zöld Pardon válasza az Index (cikk elérhető ITT) 2012. április 13-i cikkében megjelent állításokra.

ipkicsi.jpg

A Zöld Pardon a Magyarországon érvényes rendelkezések figyelembevételével, a szakhatóságokkal és önkormányzatokkal folyamatosan egyeztetve épül.

Jogi szakértőink egybehangzó álláspontja szerint a jelenleg a Zöld Pardon által bérelt területre engedélyeztetési szempontból ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint korábbi, Goldmann György téri helyszínre, a nagyobb fesztiválokra (pl. Sziget) vagy a több hónapos adventi vásárokra: vagyis – mivel az épületek ideiglenesen lesznek a helyszínen és 180 napnál nem állnak hosszabb ideig – nem engedélykötelesek.

Az Infopark ügyvezető igazgatójának állításával és sugalmazásával ellentétben a megfelelő hatóságokkal folyamatosan egyeztetünk, a rendezvénytartáshoz szükséges szemlék folyamatban vannak. Tudjuk, hogy nagyon feszített idő áll rendelkezésre az engedélyek beszerzésére, de ezekkel nem állunk rosszabbul, mint tavaly, és bízunk benne, idén is minden zökkenőmentesen zajlik majd – annál is inkább, mivel nem önszántunkból költöztünk az „egy híddal odébb" lévő magánterületre, hanem mivel a Zöld Pardon engedélyezéséért is felelős politikusok ezt kívánták. A csúszás tényleges oka, hogy a XI. kerület a területet tulajdonló cégben tulajdonrésszel rendelkezik, így nem tud eljárni. A törvény értelmében az ügyeket kormányhivatal bevonásával kell intézni, ami jelentősen megnövelte az engedélyeztetés idejét. Minden érintett hatóság gőzerővel dolgozik azon, hogy április 19-ig ki tudják adni az engedélyeket.

A Zöld Pardon semmilyen módon nem felelős az Infopark kábelének átvágásáért – az egyszerűen nem szerepelt a terület közműtérképén.

A Zöld Pardon levélben, személyesen is többször egyeztetett Kay-Uwe Blandow-val, az Infopark ügyvezető igazgatójával, de ezek nem vezettek eredményre. Az igazgató úr többszörösen kompromisszumképtelennek bizonyult, hatósági jogköröket tulajdonított magának és megakadályozta, hogy zajszakértőnk bejusson az épületbe. (Amennyiben az igazgató úr hozzájárul, ezeket a dokumentumokat szívesen nyilvánosságra hozzuk.)

Az Infoparkban dolgozó magánszemélyektől illetve az ott irodát bérlő cégek munkatársaitól – akik közül sokan a régi Zöld Pardon napi törzsvendégei voltak – számos támogató és üdvözlő üzenetet kaptunk, ezért új helyszínünk kialakításával és berendezésével számos olyan intézkedést és újítást tettünk, amely az Infopark munkatársainak kényelmét szolgálja. (Ilyen a nagyszínpad Infoparkkal ellentétes tájolása, a tánctér felett külön zajcsökkentő fedés felállítása, speciális kedvezményes napi menzalehetőség, „executive" napi menü Segal Viktorral, stb...) Ezeket a lehetőségeket Kay-Uwe Blandow kompromisszumképtelensége miatt az Infopark irodáit bérlő vállalatokkal külön, egyesével egyeztetve napi szinten bővítjük.

A Zöld Pardon – csakúgy, mint korábbi helyszínén, a Goldmann György téren – a Rákóczi híd lábánál is mindent elkövet, hogy a rá bízott terület környékét mentesítse a környezeti terheléstől. A „leghosszabb nyári fesztivál" hagyományainak megfelelően kulturális és szociális programokkal készülünk a nyitásra, külön ügyelünk a környék eddiginél biztonságosabbá tételére és a szennyezés csökkentésére. Bízunk benne, hogy működésünk 150 napja alatt az Infopark és a környék dolgozói is megtapasztalják a ZP előnyeit és a szezont kölcsönösen kedvező tapasztalatokkal zárjuk.

Budapest, 2012. április 14.

A Zöld Pardon vezetősége

További információ és interjúigényét kérjük a sajto@zoldpardon.hu oldalon jelezze.

18 komment


süti beállítások módosítása